تمیز کردن مبلمان

اموزشی 4

برای تمیز کردن مبلمان‌تان در منزل، لازم است تا نسبت به چند نکته آگاهی داشته باشید

تمیز کردن مبلمان یکی از مهم ترین کارهایی است که باید به طور مرتب انجام شود. مبل ها تأثیر زیادی در آراستگی محیط دارند. ذرات گردوغبار، خرده‌های نان و خوراکی‌هایی که لابه لای شیارهای مبل جمع شده‌اند، لکه‌های نوشیدنی و سایر آلودگی‌ها سبب می شوند مبل‌ نامرتب و کثیف به نظر برسد. بسیاری از افراد نظافت مبلمان را یکی از مشکل‌ترین بخش‌های نظافت

منزل می‌دانند. البته واقعاً هم کار ساده‌ای نیست! اگر این کار را به طور صحیح انجام ندهید، علاوه بر کثیف‌تر کردن آن، ممکن است به مبل آسیب برسانید. در «کلاس آموزشی» امروز قصد داریم نکات اصلی برای تمیز کردن مبلمان را با شما درمیان بگذاریم که به شما کمک می کند بدون نگرانی و با خیال راحت به نظافت مبل‌ها بپردازید.

۱) قبل از هرچیز، سطوح غیرپارچه‌ای را تمیز کنید

ابتدا روی قسمت‌های چوبی مبلمان دستمال بکشید که اگر گرد و غباری روی آن ها نشسته است پاک شود. در هنگام تمیز کردن مبل پارچه ای باید حواس‌تان باشد که اگر از اسپری پاک‌کننده استفاده می‌کنید، آن را مستقیماً روی محل موردنظر اسپری نکنید، زیرا ممکن است کمی از آن روی پارچه‌ی مبل اسپری شود و مواد شیمیایی آن سبب تغییر رنگ پارچه شود. به‌جای آن، پاک‌کننده را روی حوله‌ی کاغذی اسپری کنید و محل موردنظر را تمیز کنید.

۲) بالشتک‌ها را نظافت کنید

اگر بالشتک یا تکیه‌گاه و نشیمن مبلمان‌تان جدا می‌شود، پارچه‌های آن را در بیاورید و داخل ماشین لباسشویی با آب سرد بشویید و بعد از خشک شدن، وصل کنید. اگر جدا نمی شوند از شوینده استفاده کنید و اسفنج استفاده کنید.

۳) پارچه‌ی مبلمان را گردگیری کنید

سری مخصوص جارو زدن مبلمان را به جاروبرقی وصل کنید و با آن روی مبل و درزهای آن را جارو برقی بکشید. تمام شیارهای مبل را با قطعه‌ی باریک و بلند جاروبرقی تمیز کنید. بالشتک‌ها را بردارید و زیر آن‌ها را جارو کنید. حال باید گردوغباری را که به سطح مبل چسبیده و با جارو برطرف نشده است، تمیز کنید. برای این کار، از یک برس سفت و محکم استفاده کنید و آن را محکم روی سطح مبل بکشید. مراقب باشید که برس را آن‌قدر محکم نکشید که پارچه‌ی مبل خراب شود. کرک‌ها و موها به‌طور کامل با جارو برطرف نمی‌شوند. برخی جاروبرقی‌ها برای این کار قطعات مخصوصی دارند؛ بااین‌حال بهتر است از غلتک مخصوص این کار استفاده کنید تا اطمینان حاصل شود که همه‌ی موها و کرک‌ها جمع شده‌اند.

۴) حتماً اول شوینده را آزمایش کنید

ابتدا باید شوینده یا شامپوی مدنظرتان را در محلی از مبل که قابل مشــاهـده نیســـت، آزمـایش کنید. سعـی کنید مستقیماً شوینده را روی پارچه نریزیـد. مقدار کمی از شوینده یا شامپـو را روی پارچه‌ی تمیزی بریزیـد و گوشه‌ای از مبـل را با آن تمیز کنید. پس از ۱۰ دقیقه آن را بررسی کنید. آیا رنگ پارچـه‌ی مبـل تغییـر کرده است؟ یک حوله‌ی کاغـذی روی آن قسمت بگذارید و فشارش بدهید. اگر رنگ پارچه‌ی مبل به حوله‌ی کاغذی نشت نمی‌کند، استفـاده از این شوینـده مشکلی ندارد. بـه طـور کلی، شوینـده‌هایی که به پوست و بدن شما آسیبـی نمی‌رساننــد بـرای مبلمـان شمـا هم منـاسب‌ترنـد.

۵) از هر شوینده‌ای استفاده نکنید

سعی کنید همواره از فروشنده شوینده‌ی مناسب مبلمان خود را سؤال کنید، سپس برای استفاده از آن، مقدار مورد نیاز را با اسفنجی نرم روی پارچه‌ی مبلمان بکشید و با مکنده‌ی بخارشو فوراً روی کف‌ها بگیرید تا خشک شود. اگر بخارشو نداشتید با حوله‌ای تمیز، حوله‌ای که از رنگ ندادن آن مطمئن هستید روی کف‌ها بکشید و کف‌ها را پاک کنید. از تمیز شدن مبلمانتان اطمینان حاصل کنید. اگر تمیز نشده بودند دوباره این کار را تکرار کنید. مبل‌ها را پشت پنجره در آفتاب قرار بدهید تا زودتـــر خشـک شونـد. مبــل‌هایــی که شامپــــو کشیده‌اید هرگز در هوای آزاد قرار ندهید زیرا سریع گرد و غبار و کثیفی را به خود جذب می‌کنند.

© 2015 Furniture Shop - Premium Noavaran Golband.