نکات کلیدی در انتخاب مبلمان

اموزش 1

کلیـدی‌تـریـن نکـات در رابـطـه با انتخـاب مناسـب‌ترین مبلمــان برای محـل کار و زنـدگی

در اولین «کلاس آموزشی» گل بند قصد داریم تا شما را در انتخاب مناسب ترین مبلمان متناسب با فضا و سلیقه تان راهنمایی کنیم تا با داشتن آگاهی نسبت به انتخاب و خرید مبلمان منزل یا محل کار خود اقدام کنید. یکی از عناصر مهم در دکوراسیون هر محیطی مبلمان آن میباشید، در واقع مبلمان نقش یک عنصر غیرساختاری را در معماری داخلی ایفا میکند. اگر تصمیم به خرید و یا تعویض مبل، صندلی و یا میزی متناسب با فضای محل سکونت یا کار خود دارید، این «کلاس آموزشی» میتواند راهنمایتان باشد.

۱) برنامه ریزی

قبل از خرید مبلمان بهتر است یکسری معیارها را مد نظر قرار داده و خرید خود را طبق آنها صورت دهید. برنامه ریزی قبل از خرید مبلمان از پرداخت هزینه‌های گزاف و صرف وقت اضافی جلوگیری می‌کند.

۲) هدف از خرید مبلمان

اینکه چه نوع مبلمانی می‌خواهید و برای چه منظور و تا چه مدت می‌خواهید از آن استفاده کنید بسیار حائز اهمیت است. آیا برای مدت کوتاهی می‌خواهید از آن استفاده کنید یا قرار است چندین سال در خانه شما حضور داشته باشد؟

۳) کاربرد مبلمان

در صورتی انتخابی سریع و راحت خواهید داشت که بدانید مبلمان قرار است توسط چه افرادی و برای چه کاری مورد استفاده قرار گیرد. مثلاً  اگر در خانه خود کودک دارید سعی کنید پارچه های محکم و قابل شستشو را برای مبلمان خود انتخاب نمائید.

۴) متراژ فضای مورد نظر

قبل از اقدام به خرید باید متراژ فضای مورد نظر را در نظر بگیرید. میتوانید پلان کف اتاق را روی کاغذ ترسیم کنید، سپس انواع چیدمان مبل را روی آن امتحان نمائید. علاوه بر آن به مواردی نظیر عرض راه پله ها، عرض درب ورودی و متراژ راهروها دقت کنید. مبلمانی را انتخاب کنید که جا به جایی آن راحت بوده و سایز آن متناسب با فضای منزل شما باشد.

۵) تعیین بودجه

ابتدا بودجه خود را مشخص کنید، سپس با توجه به آن اقدام به خرید مبل کنید. توجه کنید گاهی تفاوت قیمت فاحش میان دو مدل مبل، صندلی یا میز یکسان به دلیل تفاوت کیفیت آنهاست. پیشنهاد ما این است که همواره از برند باسابقه‌ای خرید کنید چون معمولاً برندهای معتبر از کیفیت کار خود کم نمی‌کنند.

۶) انواع مبل

انتخاب نوع مبل مسئله خیلی مهمی است که وابسته به عوامل مختلفی مانند: سلیقـه، بودجه، فضای خالی منزل، سبک دکوراسیون و … می‌باشد. در هنگام انتخاب مبلمان و یا ست غذاخوری حتماً در نظر داشته باشید که چه سبکی از دکوراسیون را برای منزلتان در نظر گرفته اید. مثلاً اگر فضای شما کوچک است، از مبلمان راحتی ال استفاده کنید زیرا مبل ال را می توانید به حالت‌های مختلف چیـدمان کنیـد و در ضمـن نفرات بیشتری می‌توانند از فضای نشیمن آن بهره ببرند.

۷) قاب اصلی نشیمن

قاب اصلی مبلمان را نمی‌توان از بیرون مشاهده کرد. اگر می‌خواهید آن را تست کنید به مبل فشار بیاورید. اگر قاب را حس کردید مطمئن شوید که این مبلمان را پس از مدتی استفاده باید دور بیندازید.

۸) جنس پارچه

پارچه‌های درون مبلمان، دور دوزی‌ها، پدهای نشیمن و فنرهایی که در مبلمان به کار می‌روند جنس‌های متفاوتی دارند. جنس روکش مبلمان بر قیمت آن اثرگذار است و هر چه پارچه جنس و کیفیت بهتری داشته باشد، قیمت مبل گران‌تر خواهد بود. بنابراین در انتخاب مبلمان به جنس روکش و مواد به کار رفته در آن نیز توجه کنید.

© 2015 Furniture Shop - Premium Noavaran Golband.